İNSAN HAYATIN TAA MERKEZİNDE

İnsanın öz hakikati olan ve varlığını Allah nurundan alan Nuri Muhammedi, insanda oluşturacağı dokumanın tesiriyle, sonsuz sınırsız renksiz suretsiz ölümsüzdür. Çünkü dayanağı nurun ala nur olan Allah’ın vechinden yansıyan mutlak nurdan alır. Bizler dahi kendi içimize kapandığımızda, sınırlı bir bakışa sahip olacağımız ve ama içimin derununa baktığımızda ise, hudutsuzlukta seyre dalacağımız hakikatinin her birimizden süduruna … Devamını oku… İNSAN HAYATIN TAA MERKEZİNDE

LAHUTTAN ALEME ALLAH BOYASI

Lahut âlemi; vecihten yansıyan nurun, üzerine tutunduğu ve tüm nurun üzerine işlenildiği, isimsiz ve resimsiz hem alansız ve mekânsız olan, hatta hatta olansız olan ve ol emrinin üzerine çizildiği şu anki değerlendirmelerimize göre, mutlak ortamsızlık olarak anlaya biliriz. Bunun ötesinde bir tanımın yapılmasının mümkün olmadığı kanısındayım. 99 esma zatına bakan yönü ile mutlak olarak her … Devamını oku… LAHUTTAN ALEME ALLAH BOYASI

TASAVVUF YOLUNDA OLUŞAN HİPNOZ

Sekre uğramanın adını günümüzde “hipnoz olma” olarak güncelleyebiliriz. Nedir bedir bu sekr? Sekr, kişinin tüm her şeyi unutup bir hedef doğrultusunda zihnini mat ederek yoğunlaşması demektir. Buna derin bir hipnoz diyebiliriz. Kişi öylece gözü artık hiçbir şey görmez ve yaptığı telkinler ile zihni gayrıya kaymaz olur. Tamam, “buna güzel bir yol” diyebilirsin. Çünkü şöyle düşünürsün…. … Devamını oku… TASAVVUF YOLUNDA OLUŞAN HİPNOZ

ŞERİAT TARİKAT HAKİKAT MARİFET İLE İLGİ ENSEYE TOKAT HİKÂYESİ

Nedir bu kavramalar? Önce halk içinde meşhur olan bir hikâye var. Onu aktarayım. Ki olayla yakından uzaktan ilgisi yok. Enseye tokat hikâyesi… [“Enseye tokat’ menkıbelerinden belki de en bilineni “şeriat, tarikat, hakikat, marifet” mertebelerini anlamaya çalışan talebenin bir mürşidi kamile konuyu sormasıyla başlar. “Bunu en kısa yoldan anlayabilmen için evladım var git, şu karşı caminin … Devamını oku… ŞERİAT TARİKAT HAKİKAT MARİFET İLE İLGİ ENSEYE TOKAT HİKÂYESİ

MAKAMLARDAN GELEN NİDA

En büyük makam olan risalet makamından en altı olan salihler makamına tüm makamlar, kişi ile rabbul âlemin arasındaki münasebet kademelerini resmeder. Her makamın asli sahibi vardır. Ama bunun dışında da her bir makamla komşuluk söz konusudur. Kişi hangi bilinç noktasını kendisinde resmederse, o makamın sahibi ile iletişime geçer. Örneğin; kişi tüm fiil ve davranışlarında doğru … Devamını oku… MAKAMLARDAN GELEN NİDA

ALLAH TANIMLAMALARDAN MÜNEZZEHTİR

Varlıklar gelir ilahî isimlere ayna olur görünür ve giderler. Varlığımızın aslı Allah nurudur deriz. Bu nurun neden var olduğunu düşünürüz. Allah’ın içinde mi diye düşünürüz. Yoksa Allah’ın dışında mı diye düşünürüz. Sonra bakarız iç ve dış bize göre. Allah için böyle tanımlar yok. Sonra tekrar düşünürüz.  Biz nasıl var olduk? Hemen akabinde Allah’ın yüzünden parıldayan … Devamını oku… ALLAH TANIMLAMALARDAN MÜNEZZEHTİR

SEVDİĞİNE BENZERSİN

Ya habibellah; senin ruhundur benden yansıyan, senin cemalindir benden dokunan, senin sırrındır sırrım olan, sensin benim gönlümde taht kuran. Bilinçaltlarında en çok kimin sevgisi yatıyorsa, kalbimizden o sesleniş yükselir. Kalbimizin seslenişi ise, tüm yaşantımızın planlarını kurar. Yaşantımızın bu planları, kaderimiz olarak yazılır. Bu yazgı, bilinçaltımızdaki düsturların bilinç üstünde karşımıza çıkış anına da kaza denir. İşte … Devamını oku… SEVDİĞİNE BENZERSİN

AŞK FENAFİLLAH HALİ DEĞİLDİR

Aşkın ne olduğunu biliyor musunuz? Aşk, kulun bir ruh haletidir ki, orada akıl ve iman tümüyle devre dışıdır. Öylece seven kendisini sevdiğinde yok eder. Hele inat ve gururu bir yana bırakıp adamakıllı düşünelim… Bu şekilde bir durum rabbul âlemin için olabilir mi? Allah sever Allah aşık olmaz. Çünkü Allah gelip kendisini yarattığında hâşâ yok mu … Devamını oku… AŞK FENAFİLLAH HALİ DEĞİLDİR

TAM TESLİMİYETTİR İHTİYACINI GİDEREN

Tam teslimiyet kalbin bir his halidir ki, bu hal imanla veya inkârla ilişkili değildir. Kalbin kayıtsız şartsız kendisini içsel döngüye teslimiyeti ile kendisine olan akım başlar. Eğer bu teslimiyet hali yoksa kişinin isteği hiçbir zaman yerine gelmez. Sonra da dışarıda sebepleri arar durur. Oysaki kalbinin teslimiyeti, onu özüyle senkronize etmiş ve her istediğini kendisine çekip … Devamını oku… TAM TESLİMİYETTİR İHTİYACINI GİDEREN

ÖLÜDEN YARDIM İSTEMEK

Dünyayı terk eden, artık ölüp bitmiştir. Artık dünya ile irtibatı bitmiştir. Doğru evet, ölenin dünya ile irtibatı kesilmiş ve artık onunla bizim aramızda bir berzah vardır. Peki, “medet sensin ya resulellah” diyen kişiler hata mı etti? Nasıl oldu da zahiri ve batini ilimleri cem edenler, böyle sözler kullanabiliyorlar? Demek ki işin içinde başka bir iş … Devamını oku… ÖLÜDEN YARDIM İSTEMEK