ELESTU BİRABBİKUM

Öncellikle bilelim ki ruh nefha edilir yani üfürülür. Ruh yaratılmayandır çünkü ruh onun emridir ki ol dediğinde olan oluştur. Şöyle bir örnek vereyim. Dünyaya yeni gelen bebek, annesinden süt emmek için kimseden talim almaz. Zaten talim almak için gerekli bir düzeye gelmemiştir. Annesinin sütünü direk emmeye başlar. Yani yaratılışı onu o şekilde yönlendirir. Onun bünyesine … Devamını oku… ELESTU BİRABBİKUM

ÖZGÜ KUVVELERİMİZİ BİZ ZUHUR EDERİZ

Doksan dokuz esmanın kişide ihsası sonucu mudil olacak yollar kişiye apaçık olur. Öylece kişi kendisini korumaya alır. Doksan dokuz ismin kuvveden fiile çıkarılmasından mahrum olması sonucu, kişiliğin mudilliğe bürünüldüğü fark edilir. Böylece Mudil ismini Allaha verir. Oysa ki mudil ismi, insanın Allah’tan mahrumiyetine verilen isim olmuştu. Tıpkı “Allahu yestehziu bihim” ayetinde olduğu gibi. Münafık olan … Devamını oku… ÖZGÜ KUVVELERİMİZİ BİZ ZUHUR EDERİZ

ALLAH’IN DEĞİŞMEZ KADERİ NEDİR?

Kader olayını tam olarak anlamak için varlık âleminin temeline inmek gerekir. Yoksa bu olay asla anlaşılmaz. Onun içinde yaratım alanının künhüne inip bize doğru adım adım gelelim. Olayı anlamak için nuri muhammedi olarak bize sunulan hakikati iyi bilmemiz gerekir. Olay şöyle başladı; Allah zatının nurunu ışıldamasını kendinden kendine olarak seyretti. Seyrederken bir tutam nurunun içindeki … Devamını oku… ALLAH’IN DEĞİŞMEZ KADERİ NEDİR?

ŞEYTANİYETİN BAŞLANGICI

İnsana secde etmeyen cin değildir. İnsana secde etmeyen şeytandır. Şeytaniyet bir katmandır ki o katmana nari katman denir. Şeytaniyet adını almasının sebebi ise, kişiyi nefsinin hakikatinden saptırdığı içindir. Zaten iblisin kelime anlamı şeytanca işler çeviren kimse, kötü kimse, düzenci anlamlarına gelir. Bu bir katman olup tüm iradeli tüm varlıklarda yerini almıştır. İşte önemli olan o … Devamını oku… ŞEYTANİYETİN BAŞLANGICI

MURİD ZİKRİ GENELİN OKUYACAĞI BİR ZİKİR DEĞİLDİR

MURİD zikri genele mutaallik bir zikir değildir. İnsan zaten bedensel eğilimler üzerine eğilimli yaratılmıştır. Bu eğilim kontrolsüz olarak çekilen MURİD zikriyle daha da katmerleşir. Bedensel tüm dürtüleri tam sıfırlamadan MURİD okunduğunda, kişide var olan ZAN(et kemik bedensel) veya ZEN (et kemik bedenin devamı olan beden) in dürtülerinin sahiplik hissiyatları hızlıca katlanır. Artık kalıpsal tatminler içinde … Devamını oku… MURİD ZİKRİ GENELİN OKUYACAĞI BİR ZİKİR DEĞİLDİR

AŞKIN GERÇEĞİ

Allah aşkı nasıl olacak? İnsana olan aşk nasıl olacak?  Aşkı kalbimize koyan Allah değil mi? Aşk yaratılmışsa ki yaratılan bir haslettir, kimse bunu inkâr edemez, o zaman bu aşk neyin nesidir?  Nerede, nasıl ve nereye kadar kullanılır? Hem Allah’ı severken hem eşimizi hem çocuklarımızı çok seveceğiz. Peki, aşk değimlidir? Olay şudur; Aşk ile sevgi ve … Devamını oku… AŞKIN GERÇEĞİ

SEN DEĞER’SİN EY İNSAN EVLADI

Hz. Muhammed Mustafa sallahu aleyhi ve sellim efendimiz ve tüm peygamberler Cebrail’den büyüktür. Peygamberlerin dışındaki hiç kimse Cebrail’den ve diğer mukarreb meleklerden büyük değildir. Her varlık gibi melekler de nefis sahibidir. Çünkü nefis kişiliği oluşturan ana merkezdir. Ama meleklerde, et kemik beden veya nari beden denilen ve ruhun kendisini içinde bulduğu bir kayıtlayıcı bedenleri yoktur. … Devamını oku… SEN DEĞER’SİN EY İNSAN EVLADI

ALLAHIN TECELLİSİ MUHALDIR

Allah hiç kimseden tecelli etmez. Nedir bu saplantı anlamadım gitti. Biz Allahın kuluyuz. Allahın bizden zuhur ettiği kendine ait tüm manalarla var edilmişiz. Allah ekberdir. İnsan ise onun dokundurduğu mana terkibi ve ruhundan üfleyip sanal benlik verdiği kulu. Eğer bizden tecelli etseydi, o zaman varlığımız vacip olurdu onun için. Bu da muhaldır. Sadece “Hu adıyla … Devamını oku… ALLAHIN TECELLİSİ MUHALDIR

ARABANA SAHİP ÇIK EY ŞÖFÖR

Eğer şöför arabasını sürerken çölün ortasında arabasını veya yolcusunu terkedecek kadar maddi veya manevi hevese maruz kalırsa, durum vahimdir. Bu dünyevi yönetimde geçerli olduğu gibi ilmi yönelimde de aynıdır. Her bir yolcu bir kurda veya kuşa yem olur. İşte o zaman şoförlüğe soyunan ve arabayı kullanabilen tüm sırtındaki abaları atıp hatta kefenini giyip arabasına sahip … Devamını oku… ARABANA SAHİP ÇIK EY ŞÖFÖR

VAHDETİ ŞUHUD

  Şuhud yani şehadet aleminde gözüken her şey demektir. Görülen herşeyin bir olması ve tek bedene sahip olması için, biri diğerinin bir uzvunu oluşturması gerekir. Bir parçayı oluşturan varlıkların bir tümel yapıyı oluşturması gerekir. Bu şekilde bir tümel yapı olmadığı gibi, tümel yağının bir parçasını oluşturan parçacıklar da olamaz. Şimdi… (“Hu ” adıyla işaret ettiğimiz … Devamını oku… VAHDETİ ŞUHUD