DUR YA MUHAMMED RABBİN NAMAZDA

Miracın zirvesi olan buluşma anında ve “Kab-ı kavseyn” denilen yakınlıkta Hz. Muhammed Mustafa sallellahu aleyhi ve sellem efendimize;  “Dur ya Muhammed! Rabbin namazdadır” denilmişti. “Dur ya Muhammed! Derken, artık içine girdiği mutlak ruh hali ile daha yukarı bir halin olabileceğini artık düşünme. Çünkü namaz hakikatinden sonra insan için bitmiştir. Burada ;  “Dur ya Muhammed! Allah … Devamını oku… DUR YA MUHAMMED RABBİN NAMAZDA

SENDE CANLILIK NUMUNESİ VARDIR

Biz bu dünyada, gördüğü rüyasında ağacın ortasında takılı kalıp kolu yorulan, ağaç dibinde aslan, yanındaki denizde timsah ve ağaç üstünde de yılan bekleyen ve o halette çırpınan kişi gibiyiz ve derin bir uykuda çırpınıyoruz. Tek kurtuluş ise rüyasından uyanıp iradesine sahip çıkmaktır… Yoksa muallâkta kalıp korkusundan dahi kalsa can verir. Şöyle düşünelim… Bu halet işte … Devamını oku… SENDE CANLILIK NUMUNESİ VARDIR

UYANMAK İÇİN İN

İkinci dalgaya geçmek lazım… Yoksa uyanma olmuyor… İkinci frekansa geçiş olmadan hiçbir olay anlaşılmaz. Gerçekten ikinci frekansa geçmek; bambaşka bir bakıştır. Ben kendim, bu hal çaba veren birisiyim. Yazıp yazıp duruyorum. Ama ikinci frekansın zevki ve seyri başka oluyor ve asla da anlatamıyorsun. O tümüyle başka bir alandır ve bu dünyaya hiç benzemiyor. Oradaki tabirler … Devamını oku… UYANMAK İÇİN İN

ALLAHA BORÇ VERMEK

ALLAH’A GÜZEL BORÇ NASIL VERİLİR? BAKARA 245. AYET ile olaya bakalım… مَنْ ذَا الَّذ۪ي يُقْرِضُ اللّٰهَ قَرْضًا حَسَنًا فَيُضَاعِفَهُ لَهُٓ اَضْعَافًا كَث۪يرَةًۜ وَاللّٰهُ يَقْبِضُ وَيَبْصُۣطُۖ وَاِلَيْهِ تُرْجَعُونَ OKUNUŞU: Men że-lleżî yukridu(A)llâhe kardan hasenen feyudâ’ifehu lehu ad’âfen keśîra(ten)(c) va(A)llâhu yakbidu veyebsutu ve-ileyhi turce’ûn(e). ÖZ BAKIŞ: Kim ki; memleketini terk etmeden, saldıran düşmanlara karşı, Allah’ın yolunu daha … Devamını oku… ALLAHA BORÇ VERMEK

BİZ EZELDE VAR MIYDIK?

Biz yaratıldık ya, yaratılış hamurumuz nurumuz Nur-i Muhammedi… O zaman hepimizin ruhu, taa o zamandan ve bu aslında herkes aynı yaşta mı? Ve mesela çok erken ölen birisi ile bizim yaşımız aslında aynı ve ruhlar zaman olarak bekletiliyor. Yani 1900 da ölen birisi ile aslında ruhum aynı yaşta ama et kemik beden yaşım farklı, değil … Devamını oku… BİZ EZELDE VAR MIYDIK?

İSMET SIFATININ ANLAMI

Peygamberlerin ismet sıfatının anlamı Allahu a’lem şöyledir… Peygamberler ilahi vahyi sunarken, bu vahye hiçbir şeytani ses karışamaz. Ama şahsi olarak bazı yerlerde ayak kaymaları olmuştur ki, bu da onların beşer yönüyle alakalıdır. O da şunun içindir; ayak kaymaya açık bir şekilde yaratılan insan, eğer ayağı kayarsa peygamberlerde gördüğü örneğe göre kendisini nasıl düzeltmesini öğrenmesi içindir. … Devamını oku… İSMET SIFATININ ANLAMI

ALLAH MÜNEZZEHTİR HER BİR YARATTIĞINDAN

Varlığımız Allahın zatında bir katre olarak varlık almadığı için, Allah bizden zatı olarak Münezzehtir. Varlığımız Allahın zatında bir katre olarak varlık almadığı için, Allah bizden sıfatı olarak da Münezzehtir. Varlığımız Allahın zatında bir katre olarak varlık almadığı için, Allah bizden esması olarak da Münezzehtir. Varlığımız Allahın zatında bir katre olarak varlık almadığı için, Allah bizden … Devamını oku… ALLAH MÜNEZZEHTİR HER BİR YARATTIĞINDAN

YATSI NAMAZININ VAKTİ

Haziran ayı için verilen dünya vakit haritasında, enleme göre vakitlerin sıkışması açıkça görülmektedir. Kuzeye yöneldikçe gün uzamakta (sarı yüzey), gece yani güneşin batmasıyla doğması arasındaki süre kısalmaktadır. Ayrıca buna ters orantılı olarak alacakaranlık bölgesi (mavi yüzey) genişlemekte, yani şafak (akşam/yatsı arası) ve fecir (imsak/güneş arası) süreleri uzamaktadır. Buna karşılık ise yatsının kılınabileceği yatsı/imsak arası (siyah … Devamını oku… YATSI NAMAZININ VAKTİ

TASAVVUF YOLUNDA OLANLARI BEKLEYEN TEHLİKE

Dini İslam tek ve yegânedir. Vaktaki birdir… O zaman ondan sonraki tüm anlayışlar onun alt dallarıdır. İşte bu minvalde tasavvuf da dini İslam’ın içinde olan, varlığını dini İ-slam’dan alan bir anlayış biçimidir. Ancak bu anlayışın diğer anlayışlardan farkı şudur ki: Dini İslam’ın Ordünaryus Profesörlüğüdür. Tasavvuf bir manevi doktorluktur. Nasıl ki maddi doktorlukta uzmanlık gerekir ve … Devamını oku… TASAVVUF YOLUNDA OLANLARI BEKLEYEN TEHLİKE

OKUDUĞUN SALÂT VE SELAM İLE BÜTÜNLEŞ

Hz. Muhammed Mustafa sallellahu aleyhi ve sellem efendimize ayrı ayrı pencerelerden bakıp, ondan ayrı ayrı ilimleri alan tüm ilim erbaplarını saygıyla selamlıyorum. Ama herhangi birine, hak sadece budur demiyorum. Çünkü 124.000 nebi ve 313 tane Resul gelmiştir. Her birinin meşrebi ayrıdır. Hz. Muhammed Mustafa sallellahu aleyhi ve sellem efendimiz ise, tümünü kuşatmıştır. Her bir ilim … Devamını oku… OKUDUĞUN SALÂT VE SELAM İLE BÜTÜNLEŞ