İLME ÂLİME VEFA

İlim Allah’ın en büyük sıfatlarından olup insanlığa saçılan nurun en değerli vasıflardan biridir. Bu vasıf ile insan kendisini tanır. Bu vasıfla ile insan rabbini tanır. Bu vasıfla ile insan iki cihanda mutlu ve huzurlu olur. İlim sıfatı da ancak âlim ile kişiye açılır. Yoksa ilmin künhü gizli kalır. Her açılan ilmi kapı, bizim için ayrı … Devamını oku… İLME ÂLİME VEFA

EZELİ SIRLAR

Öncellikle bilelim ki; nesyen mensiyya denilen ve perdenin tümüyle kalkıp kişiliğin yok edildiği alan, mutlak olarak kişi için asla ve asla ebeden oluşmayacaktır. Çünkü varlık var edilmiş ve her biriyle ayrı bir seyir oluşmaktadır. Bu kısacık bilgiden sonra bilelim ki, ezeli sırları bilmezsin ve hatta hatta asla bilemezsin. Çünkü kişi bilmediklerini okur da öğrenir. Buradaki … Devamını oku… EZELİ SIRLAR

MANA YOLCULUĞU

Terki terk denilen kişinin hakka teveccüh edip hakla huzur bulup, kalbinden masivayı terk ettiğinin bile farkına varamayış olayı, eğer kalp güçlenirse, kişi bunun semerelerini yaşar. Yoksa sadece lafını edip kendini tatmin eder. Her insanın göğüs kafesinde beş bölge vardır ki, hakikate giden yol, bu beş bölgenin istenilen kıvamda olmasıyla gerçekleşir. Bunların merkezi kalp olup diğer … Devamını oku… MANA YOLCULUĞU

RABBİ HAS, RABBUL ALEMİN VEYA RABBUL ERBAB

Bunu bir örnekle yazayım. Bir ressam tarafından çizilen yüz tane ayrı resim tablosu düşünün. Her birisinin üzweindeki renkler aynı renkler. Ama her birinin çizimi ayrı ayrıdır. İşte her tabloyu çizen aynı boya, ama her tabloda ortaya çıkan ayrı bir resimdir. Her tablonun rabbı hassı yani onu oluşturan renkler ayrı bir alanı oluşturur. Ama tüm tabloları … Devamını oku… RABBİ HAS, RABBUL ALEMİN VEYA RABBUL ERBAB

AŞK KURNAZLIĞI…

İslam, AŞKI değil TEVEDDÜDÜ yani Allah için sevmeyi ve sevilmeyi emreder. Çünkü aşkta akıl askıya alınır ve kişi dengesizleşir. Yani aşk islami bir kavram değildir. İslamdan öncede vardı. Sonra islama da uyarladılar. Yani BİDATTIR. Sevmek ve sevilmek, iki sihirli kelime… Sen sevebilirsin ama karşı tarafın da seni sevmesi için, onun da gönlünü almalısın. Yani sevmek … Devamını oku… AŞK KURNAZLIĞI…

ALLAHIN ZATINI TANI

Yaratılmışlar ile Allah’ın  mutlak zatı arasında ne teşbih ne de tenzih söz konusudur değildir. Çünkü zaten varlıklar zat kokusu bile almamışlardır. Ayrıca zat bakımından ne sıfat, ne esma ne de ef’al kokusu bile almamışlardır. Bu şekilde ilişki kuranlar, hulul veya sudur yanlışına düşerler ki, bu itikadın İslam ile alakası yoktur. Bu bakışla bakıldığında vahdeti vucud … Devamını oku… ALLAHIN ZATINI TANI

AYNI YUMURTA İKİZLERİ

Bizde bir gelenek var orta asyadan ve orta doğudan.. Bu gelenek uzanır ta tüm sinelerimize… İşte bu gelenek, İslam nuruyla buluşup ecdadımızı İslamın ilk yıllarında Muhammed-ül emine etti yaren. Bu geleneğin bir sahibine, ta Mekke’nin fethinde 630 yılında Kâbe’nin anahtarı teslim edildi. Bu geleneğin ikinci sahibinin yanına ise, Mekke’nin fethinden sadece 9 yıl sonra, 639 … Devamını oku… AYNI YUMURTA İKİZLERİ

HEPLİK VE HİÇLİK

Benliği kaldırmak ayrı bir şey, benliği güçlendirerek Allah’ın desteğine ulaşmak ise, apayrı şeydir. Benliği kaldırmak geçici rahatlama sağlar. Benliği güçlendirerek Allah’ın desteğine ulaşmak ise kalıcı rahatlama sağlar. Anda kalalım diye sunulan tüm sunular, benliği kaldırmak suretiyle olur. Tabi bunun da dereceleri vardır. Kökten kaldırmak ise, zaten en zirvede bir hal olarak zor olanıdır. Bunun için … Devamını oku… HEPLİK VE HİÇLİK

GİZLİ HAZİNE VE ALLAH’IN SEYRİ

Allah insandan insanla seyir mi ediyor? Bu işin hakikatını anlayıp, öylece İslamın vermek istediği gerçek mesajı anlamak zorundayız. Şu soru bir çok çevrede karşımıza çıkıyor. Gerçekten Allah insandan seyir mi yapıyor? Allah insandan seyir yapıyorsa, ve insanın kendi iradesi yoksa, o zaman insanın suçu ne? Nedir bu seyir? Bunun üzerinde az tefekkür ettiğimizde olayın aslı … Devamını oku… GİZLİ HAZİNE VE ALLAH’IN SEYRİ

KUANTUM İLE TASAVVUF

Konuya Nur suresinin 35. Ayeti ile Hz. Muhammed Mustafa sallellahu aleyhi ve sellem efendimizden rivayet edilen ve halk arasında meşhur olan, şu hadisi şerif ile başlayalım. Allah mutlak nurunu veçhinden yansıttı. Veçhinden yansıttığı nuruyla hudutsuz bir eda ile ve kendinden kendine diyebileceğimiz bir tarz ile kendi seyrini oluşturdu. İşte bu nurdan “nurun ala nur” diye … Devamını oku… KUANTUM İLE TASAVVUF