Varlıklar ve bildiğimiz bilmediğimiz tüm alemler, nuri Muhammediden var olmuştur.
Hz.Muhammed Mustafa sallahu aleyhi ve sellem efendimiz dahi Nuri Muhammediden var edilip, nuri muhammediyeye tam ayna olduğu için adı Muhammed olmuştur.
Allah kendisini onun aynasında gördü dersek, o zaman Allahı onunla sınırlandırmış oluruz.
Ama Muhammed, kendisini Allah aynasında gördü dersek, olayı doğru izah etmiş oluruz.
Zira Allah KIDEM ve BEKA sahibi iken, insanın evveli ve ahiri vardır.
İnsanı fena dairesinde bulunuz. Sonsuzun yanında sonlu ise, bir hiçtir.
Allah, nuri Muhammediyi üzerine yarattığı fıtrat üzerinde irade ettiği nurunu aksettirdi.
Hz.Muhammed Mustafa sallahu aleyhi ve sellem efendimiz o fıtrat nurunun tümüne tecceliye mazhar bir halde akse ulaştığı için, Allahın habibibi olmuştur.
Yani Hz.Muhammed Mustafa sallahu aleyhi ve sellem efendimiz, Allahın istediği tüm tecelliye mazhar olmuştur.
Dolayısıyla Allah kendisini Hz. Muhammed Mustafa sallahu aleyhi ve sellem efendimizde değil, Hz. Muhammed Mustafa sallahu aleyhi ve sellem efendimiz, kendisinin Allahın nurundan geldiğini seyrederek Allahın habibi olmuştur.